Opublikowano 20/11/2022
Jesienna edycja targów Warsaw Home & Contract, dała możliwość zapoznania się z designerskim asortymentem ponad siedmiuset firm kilku branż wykończeniowych i dekoratorskich. Architekci wnętrz, inwestorzy, deweloperzy, właściciele hoteli i restauracji, osoby poszukujące inspiracji do urządzenia swojego domu, ale także sami projektanci, mogli podejrzeć wiele świeżych rozwiązań i posłuchać wartościowych przemówień.
Jednym z najważniejszych wydarzeń tegorocznych targów była obecność sławnego Karima Rashida – autora ponad 4000 projektów, za które zdobył ponad 300 branżowych nagród. Artysta egipskiego pochodzenia, który do Warszawy przyleciał wprost z Nowego Jorku, poprowadził angażujący wykład skupiony wokół tezy niepowtarzalności każdego człowieka, z której może wynikać nieprzeciętne piękno. Sam jest propagatorem idei 6xR, tłumaczonej z angielskiego na „odmawiaj, zmniejszaj zapotrzebowanie, naprawiaj, używaj ponownie, recyklinguj, rewolucjonizuj”, a więc bardzo świadomego i odpowiedzialnego projektowania, do którego zachęcał również podczas sesji pytań i odpowiedzi.
W ramach targów odbyły się także warsztaty archiDAY 2022, dające szansę czerpać wiedzę bezpośrednio od branżowych ekspertów i konfrontować się z najgorętszymi trendami, ale również wyzwaniami, stojącymi przed współczesną architekturą. Mocną stroną tegorocznych archiDAY były praktyczne zagadnienia dotyczące pracy projektanta, oparte na szkoleniu umiejętności z obsługi programów takich jak SketchUp + V-Ray, CAD Decor PRO, Archicad i Twinmotion oraz pCon.Planner. Nic więc dziwnego, że na warsztaty zapisało się ponad 1200 uczestników, chcących poduczyć się modelowania i tworzenia fotorealistycznych wizualizacji wnętrz.
Konferencja Bathroom Summit zorganizowana przez firmę Vinderen – polskiego producenta płytek Ceramstic, bezpiecznych i ekologicznych nawierzchni gumowych Rubtiler, a także betonu architektonicznego Morgan & Möller, również dostarczyła przydatnej wiedzy. Eksperci starali się odpowiedzieć na pytania nurtujące wszystkich ambitnych aranżerów wnętrz. Co będzie wpływać na kształt przyszłych łazienek i jakie technologie należy wprowadzić, aby dostosować projekty do nadchodzących zmian? Tym zagadnieniom poświęcono trzydniowe prelekcje, podczas których dominowały tematy ekologii i sytuacji ekonomicznej na świecie. Ciekawym dodatkiem do konferencji było stoisko Bathroom Summit Gallery – interaktywny katalog produktów, stworzony za pomocą technologii wirtualnej rzeczywistości, pozwolił stworzyć realistyczne, trójwymiarowe wizualizacje łazienek.
Ponadto na targach dało się zauważyć przewagę akrylowych wanien wolnostojących i umywalek nablatowych o przyjemnych, opływowych kształtach, utrzymanych przeważnie w białym kolorze, tworzących wrażenie, że stworzono je z myślą o salonach kąpielowych czy domowej strefie SPA. Oczywiście silnym trendem wciąż pozostaje odważna armatura w kolorze granatu i czerni, wykonana z marmuru syntetycznego, połączona na przykład z całą gamą akcesoriów – w tym baterii – w kolorze modnego złota. Całości luksusowego efektu dopinają materiały wykończeniowe, których spora reprezentacja została pokazana na targach. Naturalny kamień, drewniane panele podłogowe, spieki, kafle ceramiczne i wielkoformatowe gresy o imponującym wyglądzie, mają szansę pozostać w aranżacji łazienek na dłużej.
Wspomniane we wcześniejszym artykule „perełki” od PAP DECO, czyli egzotyczne uchwyty, to nie jedyne zwierzęce motywy, które wyraźnie odcinały się od tego, co już widzieliśmy w obszarze niebanalnego dekoru. W strefie oświetlenia na targach, totalnie wyróżniły się „cudeńka” od Las Plumas – nowej rodzimej marki powstałej z potrzeby wprowadzenia maksymalistycznej linii produktów, które wzbogacałyby i tworzyły unikalny charakter każdej przestrzeni, jak sami o sobie mówią. Niebanalne wzory lamp oddają nawet ich nazwy zaczerpnięte z nazw egzotycznych ptaków, będących inspiracją do stworzenia wyglądu żyrandoli, lamp i kinkietów. Feria barw i świat zwierząt dosłownie krążą wokół żarówek.
W strefie Home Light swoje produkty zaprezentowało wiele znanych firm, takich jak Sigma, Luminex, Familight czy Astro. My zwróciliśmy uwagę na reprezentację 95 lamp od Ummo, będących w całkowitej opozycji wizualnej do Las Plumas. Ummo, firma z Gdyni, tworzy produkty z myślą o nowoczesnych, minimalistycznych wnętrzach. Widać w ich projektach poszanowanie dla bezpiecznej klasyki. W podobnych duchu projektuje marka Loftlight, za co zdobywa laury. Ich lampka ConTeak, wykonana z betonu i drewna, otrzymała nagrodę w kategorii oświetlenie, podczas prestiżowego konkursu wzornictwa przemysłowego Red Dot Design Award 2022.
O kuchni krótko, bo też aranżacje i rozwiązania dla „serca domu” zajęły stosunkowo najmniej miejsca w dedykowanej hali na Warsaw Home & Contract 2022. Ale na pewno wielkie wrażenie robiły na zwiedzających niezwykle stylowe okapy kuchenne polskiej marki Ciarko Design. Wystawione pochłaniacze prezentowały się doskonale, a jak zapewnia producent, pracują maksymalnie wydajnie i cicho, niemal niezauważenie filtrując do 800 m3 kuchennych zapachów w trakcie gotowania.
Tego naszego rodzimego designu nie przebiło nawet bardzo efektowne stoisko marki Bora, której wizją założyciela – Williego Bruckbauera było stworzenie efektywnego systemu wyciągu oparów, który jednocześnie będzie spełniał najwyższe wymagania techniczne i estetyczne. Marka produkuje modułowe kuchenne płyty grzewcze i przywiozła do Nadarzyna ciekawy koncept łączenia płyt indukcyjnych, gazowych i grilla oraz kuchennego wyciągu podblatowego.
Świetnego wrażenia po Ciarko nie udało się również zatrzeć dużemu stoisku zajętemu przez włoską markę Lofra, która też ma w swojej ofercie okapy. Na targach zaprezentowali specialite de la maison, czyli ekskluzywne kuchnie gazowe swojego autorstwa. Wolnostojące i do zabudowy, piekarniki i piece chlebowe, słowem specjalistyczny sprzęt dla szefów domowej kuchni, zamknięty w eleganckim, ponadczasowym image'u.
6. edycja Warsaw Home & Contract, która odbyła się w dniach 19-22 października 2022 roku, ponownie udowodniła, że te największe w Europie biznesowe targi wnętrz zasługują na szczególną uwagę osób zajmujących się projektowaniem. Dobór wystawców, ich oferta, przemyślane aranżacje stanowisk, atrakcje dodatkowe, solidna dawka wiedzy serwowana przez specjalistów branży, ale również reprezentacja sztuki, sprawiają, że nie możemy się już doczekać kolejnej edycji targów, zaplanowanej na dni 7-10 listopada 2023 roku.
OŚWIETLENIE, ZIELEŃ
TKANINY, TAPETY, LAMELE
Chcesz porozmawiać o kompleksowym wykończeniu wnętrz inwestycji?
Zapraszamy do kontaktu!